Tragedien som har rammet muslimer

Til minne om Mashal Khan

Den pakistanske universitetsstudenten Mashal Khan, ble lynsjet til døde den 14.04.17 av flere medstudenter som anklaget ham for blasfemi.

Drapet på Mashal Khan vitner om en tragedie som har rammet muslimer på flere hold.

Drapet ble ikke begått av radikaliserte muslimer, IS eller Al-Qaida terrorister. De som har blod på hendene tilhører eliten, de intellektuelle, den akademiske gruppen, de som i statistikken blir kalt for såkalte «mainstream» muslimer. Dette er kanskje den største tragedien som har rammet muslimer; at flere og flere som hverken tilhører terroristorganisasjoner eller er radikaliserte utad, blir hjernevasket av konservative og regressive retninger innenfor islam, og således istand til å utføre groteske ugjerninger som denne.



Sekulære fanatikere?

De som bruker begrepet «sekulære fanatikere» i dagens debatt, burde gå inn i seg selv og tenke på nytt. Jeg spør dere som bruker begrepet «sekulær fanatiker»: Hvor mange ex-muslimer eller sekulære muslimer har lynsjet muslimer på åpen gate? Kronargumentet for å bruke stempelet «sekulær fanatiker» er at det finnes stater med såkalte sekulære diktaturer som undertrykker sine borgere, spesielt de med en eller annen religiøs tilhørighet. Svaret mitt er at her har man misforstått og likestilt sekularisme med ateisme. Å være sekulær betyr ikke at man er ateist. Sekularisme handler om atskillelse av stat og religion, demokrati, likestilling og frihet til å praktisere sin tro. Derfor, et diktatur som er ateistisk er ikke sekulært.

En ting er at diktaturer og regimer undertrykker sine befolkninger, men drapet på Mashal Khan varsler om en stor intellektuell og moralsk dekadens, mangel på humanisme og ytringsfrihet og ekstreme holdninger blant muslimer som ikke er blitt vervet av radikale organisasjoner, og som er en del av det store flertallet av muslimer. Dette er en stor tragedie for muslimer, men også for verden, der islam er den mest voksende religionen.

På veggen i rommet til Mashal Khan hang bilder av Karl Marx og Che Guevara. Dette er et bittert vitnesbyrd om tragedien som har rammet venstresiden i Europa. I de fleste land som domineres av islam, er sosialister de som står i fronten og kjemper mot konservative og regressive religiøse krefter. I Europa har dessverre en del sosialister ironisk nok vært støttespillere til disse kreftene. Jeg sier til dere sosialister, tiden er kommet for å våkne opp og innse at religionskritikk betyr ikke rasisme.
 

Hvor er protestene?

Jeg ser med en stor fortvilelse på den stillheten og likegyldigheten som muslimer, muslimske organisasjoner og moskéer har vist overfor dette drapet (og mange andre drap på ateister, sekulære eller såkalt frafalne muslimer). Derimot var det god mobilisering den 6. mars i fjor, da en gruppe norsk-pakistanere demonstrerte foran den pakistanske ambassaden i Oslo til støtte for Mumtaz Qadri, som drepte guvernøren Salman Taseer som ville lette på blasfemilovene i Pakistan. Imamen i Norges største moské, Nehmat Ali Shah, som holdt tale ved arrangementet, reiste til og med ned til Pakistan for å delta i en minnemarkering for Qadri (som ble dømt til døden og henrettet).

Når det tegnes en karikatur eller lages et bilde av profeten, så skriker vi muslimer høyt i krenkelse og av sårede følelser. Vi føler oss mobbet, demonstrerer og lager opptøyer i Europa og verden. Vi roper høyt om ytringsfrihet og retten til å bruke hijab. Da er vi flinke til å kreve vår rett til å kunne tro på det vi vil. Men, hvor er demonstrasjonene, protesttogene og støtteerklæringene når sekulære, ateister eller ex-muslimer blir undertrykt, arrestert, mishandlet og drept? Jeg spør: Hvor er deres støtte?

68 kommentarer

Ismael

16.04.2017 kl.13:34

Det viktigste så kallet " Islamo-Venstre" forstår ikke er at de er også mål for halshugging og andre former for dødstraff Islamister bruker. "Islamo-Venstre" er illusjonære grupper.

Harald Kyrre Wahl

16.04.2017 kl.13:36

Forfatteren av teksten legger fram konkrete og høyaktuelle problemstillinger rundt ideologien Islam. Bra jobbet :)

Muhammad Saddique

16.04.2017 kl.14:28

Jeg ser med en stor fortvilelse på den stillheten og likegyldigheten som muslimer.

Hvorfor............?

Judas Iscaroit

16.04.2017 kl.15:12

Islamistpartiet: ?Vi uppmanar muslimer att inte fördöma terrordåden?

https://nyheteridag.se/islamistpartiet-vi-uppmanar-muslimer-att-inte-fordoma-terrordaden/

AndersInge

16.04.2017 kl.15:14

Her treffer du spikeren midt på hodet.

Muslimene klager og går i tog når dei ikke burde det og når dei burde gå i tog hører vi ingen ting.

Det som skjedde i Pakistan var forferdelig. Slik oppførsel er hinsides all sunn fornuft. Kanskje dette var akseptabelt på 600 tallet men nå er vi i 2017. Islam er steinalder oppførsel.

Når vi ser hvordan elementer innen islam oppfører seg, kan det rettferdiggjør den skepsisen mange i europa har i mot islam.

Europa vil ikke ha dette problemet.

Kjempe bra blogg. Fortsett med å opplyse folk om steinalder religionen islam.

Ibrahim Mustafa

16.04.2017 kl.15:24

Godt skrevet bror!

Zain N.

16.04.2017 kl.15:58

Det er dessverre meget lite håp for land som Pakistan. Jeg er pakistaner selv, og situasjonen er nesten håpløs i disse tider; og vil heller ikke ta noen ende. All rasjonell kritikk av denne kulturen og islam, blir avfeid som "blasfemi" og vedkommende riskerer å bli satt i offentlig gapestokk, lynsjet, drept for sine synspunkter. Hjernevaskingen står sentralt, og primitiviteten å.

16.04.2017 kl.20:46

Jeg er fast leser av din blogg og kloke evalueringer av samfunnets problemer og sider.

Her er jeg helt enig om det du her belyser når det gjelder muslimer.

robert

16.04.2017 kl.21:35

I gamle dager, dvs. for 20-30 år siden fikk vi våre første fremmedarbeidere. Da ble de kalt pakistanere, marokkanere. Men nå er de plutselig enige om å identifisere seg selv som muslimer, istedet for sin nasjonalitet som vi andre, nordmenn f.eks.. Vi presenterer da oss aldri som en del av en religion, men som en del av et land. Men der har du ideologien Islam.

17.04.2017 kl.00:02

Hei der. Meget interessante observasjoner du har. Hilsen kai

Harald

17.04.2017 kl.09:12

Det er selvfølgelig ikke noen støtte fordi den store majoriteten av muslimer inkludert de norske støtter dette drapet fullt ut,det er det som er det skremmende elementet her og som kommer til å føre til en kjempekonfrontasjon med resten av verden om få år.

Gerhard

17.04.2017 kl.10:44

Det er virkelig flott at det også er noen muslimer som forstår hva det er som skjer, og som har mot til å stå fram og fortelle om det. Alle som har fulgt litt med de siste årene, kan ikke ha unngått å ha lagt merke til en fremvekst av en stadig mer aggressiv, konfronterende og fordømmende form for islam. Dette gjør i sin tur gapet stadig større mellom muslimer og alle andre trosretninger. Dette stimulerer i sin tur fremveksten av en stadig større skepsis mot muslimer.

Frida

17.04.2017 kl.10:53

Jeg er enig med Robert. Har også merket meg at muslimer presenterer seg som muslim ,med sin ideologi og ikke det land de kommer fra. Samtidig vil jeg si at jeg er helt enig i det som Shaygani skriver. Alltid kloke ord og vurderinger fra han som er verdt å lese.

helge almoen

17.04.2017 kl.11:36

Det som er tragisk er den øredøvende stillheten fra våre folkevalgte.Vi har mennesker som Farmand og Shaygani som påpeker dette.Dagens norske politikere er en stor tragedie når det gjelder håndteringen av Islam og dets avskyelige skikker

Chris

17.04.2017 kl.11:48

Meget bra skrevet, og helt enig i dine korrekte observasjoner.

Torkel

17.04.2017 kl.12:01

Et meget godt innlegg som jeg håper mange leser.

Frida

17.04.2017 kl.12:06

Helge almoen,jeg er helt enig med deg. Våre politikere er alt for feige og ettergivende for Islam. Nesten all sakelig kritikk om Islam blir slettet eller tiet ihjel.

Debatten om Islams Råd som ansette en kvinnelig medarbeider med niqab ,døde ut. Det er tabu å nevne Islam. En skam at Norge har innført lemlestelse av små guttebarn ved norske sykehus for å etterkomme krav fra jøder og muslimer.

Drapsmenn,voldtektsmenn og andre kriminelle sitter i norske fengsler og krever halalmat,fordi det er synd og spise noe annet.

Hva med synden for de grufulle gjerninger de har begått?

Men slikt er det selvsagt tilgivelse for siden det er vantro som blir rammet.

Slike som Shaygani og Farmand skulle blitt invitert til debattprogrammer på TV med våre politikere. Men det er dem selvsagt for feige og redde til å gjøre.

Kritisk

17.04.2017 kl.12:21

Godt skrevet.

Det er et paradoks at de venstreradikale (og AP) støtter en fundamentalistisk religion som i praksis bringer samfunnet 600 år tilbake i tid. AP er travelt opptatt med å bekjempe kristendommen, som i praksis er temmet og utgjør ingen religiøs trussel. AP tier om islam, kanskje for å tekkes sine nye velgere.

Den radikale eliten som tier om islamsk barbari er den første som blir rammet dersom vi overlater samfunnet til et middelaldersk barbarisk prestestyre.

Kk

17.04.2017 kl.12:24

Det er main stream muslim"fltktninger" vi skal frykte, mest av alle.

De impudente, økonomiske migranter, har intet her å gjøre.

Per Kristoffersen

17.04.2017 kl.12:34

Største problemet med islam er koranen. Skal man leve etter denne ville man hatt et diktatur verre enn det nazistene drev under 2.verdenskrig.

Vi lever i 2017 ikke år 600.

Ole

17.04.2017 kl.12:46

Overskriften skulle vært:

Tragedien, som våre imbessille SVikerpolitikere tillot oversvømme vårt land, muslim«flyktningene».

Dipper

17.04.2017 kl.13:05

Forferdelig! Hva annet er det å si. Hvor mange slike oppslag skal vi være vitne til før verdenssamfunnet og ikke minst norske politikere stopper fremveksten av denne ideologien som skaper slike barbarer.

En oppfordring til det norske folk: Stem på partier som vi sende ut alle radikale Muslimer som misbruker vår ytringsfrihet og sosiale goder, og steng radikale Moskeer.

Sosialdemokrat -men ikke fjott

17.04.2017 kl.13:09

Veldig godt skrevet, med en tekst som burde få selv de verste godfjottene blant oss til å tenke over hva de egentlig legger seg flat for.

Radikal islam må ikke få fred noe sted, heller ikke innenfor hjemmets vegger. Å tvinge sin mening og tro på andre er forbudt i Norge, sine egne barn inkludert. I Norge deler alle mennesker den samme frihet, selvsagt også muslimske barn og voksne.

Helge Espeland

17.04.2017 kl.13:12

GODE SAMFUNN MÅ SKAPES - IKKE BARE FLYKTE.

VI HAR ET ANSVAR FOR HJELP TIL SELV-HJELP - HJELPE ANDRE TIL Å SKAPE GODE KULTURER I SINE HJEMLAND.

ISLAM STØTTER IKKE VESTLIG KULTUR.

Det er mange mennesker i verden som mener de har det vondt og vanskelig. Norge og Vest-Europa har ingen praktisk mulighet eller moralsk forpliktelse til å ta i mot og gi husly til alle disse. De må, som vi, selv LAGE/SKAPE gode samfunn i sine hjemland - og ikke bare flykte. Dette kan vi hjelpe dem med LOKALT. Dette er eneste realistiske og intelligente mulighet. Dette til glede for ALLE. Å flykte er mest til glede for seg selv, samt man gjør det enklere for diktatorer å beholde sin makt.

Heller ikke her i Vest-Europa ble det skapt gode samfunn "helt av seg selv". Vi har utkjempet bl.a. kriger, samt vi bekjenner oss til «OPPLYSNINGSTIDENS PRINSIPPER», dvs. relgions-kritIkk er PÅKREVD. Det er IKKE 1500-2000 år gamle pergamenter eller et Imam-/presteskap som skal diktere våre liv. NEI!

Naiv kritikkløs, dvs. IKKE-TENKENDE, innføring av ukjente/fremmede kulturer til styring av Europa, kulturer som mange flykter fra - er galskap, idioti samt vestlig KULTURFORRÆDERI.

Alle kulturer er IKKE like gode - det er faktisk derfor folk flykter, nesten et helt folk/en hel kultur.

Islam er involvert i anslagsvis 80-90% av verdens store kriger og terro-aksjoner de siste 5 år.

Dette er EKTE fakta, IKKE falske sosialist-/journalist-/NRK-fakta.

Naiv sosialist-ekstremisme er svært farlig som vi ser ? og må ta slutt NÅ. Faren får at vår gode/beste kultur vil opphøre å eksistere er stor, og øker så lenge naivitet råder.

BLI EN KLOK, TENKENDE SAMFUNNSREALIST du også ? NÅ - det er helt nødvendig - før det er for sent.

Dette er ALVOR!

Thomas Henden

17.04.2017 kl.13:32

Tragedien er menneskets urokkelige tro på en god og allmektig skaper som de mener å ha på sin side i enhver konflikt - enda intet tyder på at verden er skapt av noe slikt.

Frida

17.04.2017 kl.13:37

Helge Espeland,en god kommentar fra deg som jeg stiller meg bak.

Kjetil med smørbrød foran pc

17.04.2017 kl.13:51

hva sa Gud? JO les:

1 Thessalonians 5:6New Living Translation (NLT)

6 So be on your guard, not asleep like the others. Stay alert and be clearheaded.

de er jo Gærne, de er som apekatter, ikke tenker de, og når de gjør noe så er det galskap!

Kashif

17.04.2017 kl.13:53

Islam er ikke verdens raskest voksende religion, det føres ingen statistikk over de frafalne.

Islam er en mislykket religion, som skaper mislykkede samfunn.

antiislam

17.04.2017 kl.13:54

Islam er noe dritt uansett, "sekulær" eller islamist. same shit to me

Janne Langemyr

17.04.2017 kl.13:54

Tusen takk for et meget godt innlegg, som beskriver dagens situasjon helt korrekt!

hansaknut

17.04.2017 kl.14:27

Europa står midt ovenfor en demografisk krise. Vestens og frihetens folk er i ferd med å avfolke seg selv og er samtidig under press av Islam. Våre verdier og vår kultur er mer og mer en skygge av seg selv om vi ikke klarer å snu befolkningsutviklingen eller humanisere og demokratisere Islam. Vi har ledere som ikke vil se elefanten i rommet og som er for feige til å ta et generaloppgjør med ukulturen. Vi har det kanskje for godt og vi har utviklet en individualisme der ingen ser noen egennytte i å stå opp for frihetsverdiene lenger. Kostnaden ved å stå på barrikadene i dag er for store. Stemplingen og den sosiale isolasjonen dette medfører er ikke verdt innsatsen. Mye av disse mekanismene er innført og opprettholdt av sosialistene og deres konstante frykt for de såkalte høyreradikale. Om Islam har sine totalitære krefter å bekjempe har vi jammen meg de samme kreftene i Norge å bekjempe. Således går deler av islam og sosialismen hånd i hånd. Hvem som er den nyttige idioten kan diskuteres. Uansett, trenger vi en oppvåkning blant sekulære og demokratiske krefter om vi ikke skal gli inn i den mørke middelalderen i nær fremtid. Friheten er jo ikke gratis om det var noen som trodde det

vest

17.04.2017 kl.14:58

Et meget bra innlegg.

Hvor er Norske politiker..det er uhyggelig stille fra

samtlige partier borsett fra FRP....

Hvor er den norsk sosialistiske presse???!!!..det er stille som i graven!!

Steinar

17.04.2017 kl.14:59

Spørreundersøkelser i Europa viser at at en skremmende stor andel av troende lovlydige muslimer støtter bruken av sharia lover selv der disse bryter med de mest elementære menneskerettigheter. Dette er ofte vel utdannende mennesker som er godt integrert i sitt nye samfunn. Hvorfor står ikke disse på barrikadene og sloss for en human religionsutøvelse uten en terror og voldelig ideologi-en religion tuftet på våre mest grunnleggende menneskerettigheter.?

Gaunil

17.04.2017 kl.15:04

Det ble skrevet spalt opp og spilte ned da vår statsminister for første gang besøkte Kina. Hun nektet å gå inn på menneskerettigheter ved sitt første besøk.

Fra disse personene som mest kritiserte stsministeren hører vi ingen ting når saker som dette kommer opp. Er ugjerninger i islams navn fredet? Er ikke menneskerettigheter viktig når islam er involvert?

Kashif

17.04.2017 kl.15:13

20 stykker slo han i hjel, 1000 stykker, inkludert politiet, sto og så på.

Ikke snakk om noen "få" fanatikere.

Birger Skråmm

17.04.2017 kl.15:20

https://jesusbok.wordpress.com/2013/02/17/brukte-utoya-til-bonner-vent-mot-mekka/

Vi ser her hvilke folk Arbeiderpartiet leier ut Utøya til. Dette er ikke bra.

å være muslim er ikke kun en religion men også en kultur, levemåte og er altoppslukende værre enn Nazismen. Dette hører ikke hjemme i Europa i 2017. Politikere nå må dere reagere. Forby den muslimske troen NÅ.

Martin A. Engeset

17.04.2017 kl.15:29

Noko som undrar meg når det gjeld Islam, er at så få grip fatt i det aller mest sentrale faktumet av alle som gjeld Islam: Både Koranen og Islam påstår utan prov at Koranen er dei eksakte orda til ein allvetande gud, og provet for det, er at boka er perfekt og feilfri (f.x. 4/82, 10/37, 20/52, 41/42). Men det er mange feil i Koranen - faktafeil, andre ikkje-religiøse feil, sjølvmotseiingar, etc. Sjå td. www.1000mistakes.com. Men ingen allvetande gud gjer bokstaveleg tala hundrevis av feil i si heilage bok = alle feila i Koranen provar 100% at boka ikkje kjem frå ein gud = Islam er ein oppdikta religion (det finnest fleire prov, td. det historiske). Så ma. dette drapet skjedde pga. ein oppdikta religion - ei overtru.

Det faktumet at Koranen beviseleg ikkje kjem frå ein gud, burde spreiast så vidt ein kan, for prova for at Koranen ikkje kjem frå ein gud, kan vera den einaste måten å få varig slutt på Islam sin terror.

17.04.2017 kl.15:53

Islam og muslimer er en fare for vesten og den frie sekulære verden

Håkon Dahle

17.04.2017 kl.16:20

Takk til Shahram Shaygani! Dette er nyttig kunnskap for å forstå hva som skjer!

MS

17.04.2017 kl.16:44

Takk for at du setter ord på det jeg og mange flere føler på. Sosialismen knebler oss som vil ha en fri og åpen debatt omkring religion og islam. Ytringsfrihet ser ut til å bare gå den ene veien. Personlig mener jeg at all bruk av vold er forkastelig, men det er trist at jeg blir sammenliknet med nazister når jeg er kritisk til islam. Jeg har da aldri hatt ønsker om å utrydde noen, jeg vil bare at et hvert individ på denne kloden skal ha de samme rettighetene. Uansett kjønn, religion eller etnisk bakgrunn.

antiislam

17.04.2017 kl.17:31

Muslimer er jævlig flinke til å spille offer når det passer dem når Islam i virkeligheten er en naziideologi som ikke har noe i Europa å gjøre. "Tragedien har rammet muslimer" Hva er det for noe tullprat.

Shahram Shaygani

17.04.2017 kl.17:40

antiislam: Jeg lar dette stå! "muslimene" så vi er alle sammen helt like??? Du har åpenbart ikke lest kronikken. Hvis du leser den så ser du at den er langt i fra offerrolle

Finn Oddvar Stensrud

17.04.2017 kl.18:07

Et meget bra innlegg; mange på venstresida har vært altfor forsiktige i sin kritikk av islam.

Redselen for å bli kalt rasist eller ikke være inkluderende nok...har nok hatt mye å si for denne "snillheten".

Nå tenker jeg ikke på ekstremister, slik IS...men, de som er forholdsvis moderate; men likevel beholder islamske skikker, tradisjoner, ideer m.v. - som står for det motsatte av sosialdemokrati og den mer venstreorienterte sosialismen.

Denne pakistaneren, studenten Mashal Khan som ble myrdet...lynsjet, hadde bilder av Marx og Che Guevara på veggen; medstudenter mente det var blasfemi.

"I de fleste land som domineres av islam, er sosialister de som står i fronten og kjemper mot konservative og regressive religiøse krefter." Det sier jo det meste om påstandene om at islam skulle ha noe slektskap med "venstresida".

Artikkelforforfatteren skriver: "Jeg sier til dere sosialister, tiden er kommet for å våkne opp og innse at religionskritikk betyr ikke rasisme."

Enig, men dette må også borgerligliberale krefter ta inn over seg.

Og jeg skammer over de i SV og også endel i mitt eget parti, AP...ikke har tatt/tar et skikkelig oppgjør med med mye muslimsk tankegods...ikke minst når det gjelder kvinnenes plass i samfunnet.

Muslimske samfunn står langt fra sosialdemokratiet; og de ekstreme islamistene står for en ekstrem høyreradikalisme.

Haakon Saegrov

17.04.2017 kl.18:11

Den største feilen med muslimene er at de ikke ser at deres store befolkningsøkning vil føre til uholdbare tilstander. De må akseptere prevensjon.

Annen tro og praktisering kommer i annen grad. For meg er all religion menneskeskapt og er til hinder for et lykkelig samfunn.

ACAB

17.04.2017 kl.18:42

Muslimer har ikke noe å tilføre vesten annet enn en forkvakla ideologi og misnøye. De hører ikke hjemme i vesten. Send de som er her hjem og la de som er der bli.

Shahram Shaygani

17.04.2017 kl.19:06

ACAB: Hva gjør du med noskfødte muslimer? Hvor skal vi sende dem?

ACAB

17.04.2017 kl.19:28

hjem til muslimland.

ACAB

17.04.2017 kl.19:31

Ex-muslimer, buddhister, kristne og resten av gjengen må gjerne bli for min del men muslimene må gå. De er uintegrerbare gærninger som tilter i vinkel av alt mulig rart, inkludert tegninger. Få dem vekk og send dem hjem.

Har du ikke kasta hijaben eller blitt ex-muslim. Bort, vekk - hjem skarrem :)

Walid al-Kubaisi

17.04.2017 kl.21:08

Viktig og klar tale fra Dr. Shaygani. En stemme som burde høres i et hvert hjørne i Norge, særlig blant den nye generasjon.

De etablerte religiøse organisasjoner som dominerer offentlighetens konsensus har sviktet Norge ved å bidra, muligens ubevisst, til radikalisering av den tredje generasjon, til det parallelle samfunnet, til å prioritere den religiøse identitet fremfor kulturell modernisering. Og nå, mens staten og folk opplever skuffelse, samtidig som de ser niqaben blir rehabilitert av islamsk råd, ser folk opp til de sekulære.

Taktikken om å angripe de sekulære muslimer er en del av den verbale krigen vi ble vant til. Fantastisk at du tar det opp.

De sekulære er redningsalternativet dersom det ikke er for sent.

Stolthet og ære er ekko av dine ord, dr. Shaygani.

Skeptisk

17.04.2017 kl.21:33

Hvem bryr seg?

Roald

18.04.2017 kl.09:59

Hvorfor er det så vanskelig å forlate islam når en selv ser hvor destruktivt den fungerer?

Rune

18.04.2017 kl.10:24

Demonstrasjonene og protestene uteblir, enkelt og greit fordi majoriteten av muslimer støtter slike handlinger. De resterende har lært seg å holde kjeft, da de vet hva islam og rabbiate fanatikere ellers vil gjøre med dem.

Rune

18.04.2017 kl.10:36

Roald: Fordi frafall fra islam skal straffes med døden. Du skal altså drepes for å forlate en religion du aldri engang har meldt deg inn i eller valgt, men blitt tvunget inn i fra fødselen av. Er det ikke flott? :) Dog en ganske genial og forståelig måte å opprettholde sine medlemstall på og sørge for overlevelse av religionen. Hvordan ellers skal man vel på sikt få folk til å kjøpe slikt nonsens.

johannes taranger

18.04.2017 kl.13:20

Det er viktig å kunne skille mellom muslimer og islam. Muslimer er dessverre ofre under denne religionen som undertrykker dens etterfølgere. Du blir født inn i islam. Du kan ikke trekke deg ut. Det er forbundet med enten dødsstraff eller utfrysning fra familien om man konverterer. Det er større synd å forlate islam enn å drepe et menneske. Dette gjør muslimer til gisler. De sitter fast i denne religionen som setter så store krav til dem. I tillegg har vi de to vektskålene med gode og dårlige gjerninger ifølge koranen. Om på dommens dag din vektskål tipper over på 50% med dårlige gjerninger så havner du i Helvetet. Man kan jo ikke vite dette, så mange muslimer lever i frykt for å havne feil. Helt sikker kan du kun være om du dør som martyr i Hellig krig. Derfor er det viktig å følge alle de såkalte fem Søylene som kreves for å være en god muslim, som almisser, overholdelse av fasten, trosbekjennelsen ,bønnen og pilgrimsreisen til Mekka. Alt dette og mye mer gjør islam til en meget kravstor religion som binder mennesker med tykke lenker av påbud og forskrifter. Vi må håpe at ikke denne religionen får mye mer innpass i Europa. Vi trenger ikke en religion som gjør deg til et gissel under alt dette

johannes taranger

18.04.2017 kl.13:20

Det er viktig å kunne skille mellom muslimer og islam. Muslimer er dessverre ofre under denne religionen som undertrykker dens etterfølgere. Du blir født inn i islam. Du kan ikke trekke deg ut. Det er forbundet med enten dødsstraff eller utfrysning fra familien om man konverterer. Det er større synd å forlate islam enn å drepe et menneske. Dette gjør muslimer til gisler. De sitter fast i denne religionen som setter så store krav til dem. I tillegg har vi de to vektskålene med gode og dårlige gjerninger ifølge koranen. Om på dommens dag din vektskål tipper over på 50% med dårlige gjerninger så havner du i Helvetet. Man kan jo ikke vite dette, så mange muslimer lever i frykt for å havne feil. Helt sikker kan du kun være om du dør som martyr i Hellig krig. Derfor er det viktig å følge alle de såkalte fem Søylene som kreves for å være en god muslim, som almisser, overholdelse av fasten, trosbekjennelsen ,bønnen og pilgrimsreisen til Mekka. Alt dette og mye mer gjør islam til en meget kravstor religion som binder mennesker med tykke lenker av påbud og forskrifter. Vi må håpe at ikke denne religionen får mye mer innpass i Europa. Vi trenger ikke en religion som gjør deg til et gissel under alt dette

Geir

18.04.2017 kl.13:48

Shahram Shaygani, Mina Bai, Lily Bandehy, Mahmoud Farahmand, Mazyar Keshvari og Makvan Kasheikal er alle modige, frihetselskende menn og kvinner som i likhet med de fleste andre norskiranere i Norge er en stor berikelse for landet vårt. De vet hva Iran hadde og hva Iran mistet ved presteskapets inntog for snart 40 år siden.

Dessverre tror jeg de færreste forstår hvor stor forskjell det er mellom de persiske muslimene og de arabiske muslimene.

ingrid

18.04.2017 kl.15:09

Veldig bra skrevet, som alltid.

Hvorfor hører vi ikke noe fra Lily Bandehy, hun har

ikke skrevet siden hun turte å skrive sannheten om

Hillary, så sluttet hun. Ble hun tvunget til å slutte?

Jeg bare lurer, hun var alltid kjempeflink, hun også.

Shahram Shaygani

18.04.2017 kl.22:01

ingrid: Hei Ingrid, jeg tror Lily kom nettopp med en ny blogg, hvis jeg ikke tar feil

Per Kristoffersen

18.04.2017 kl.15:55

Shahram Shaygani

Du spør: "ACAB: Hva gjør du med noskfødte muslimer? Hvor skal vi sende dem?"

De må jo bare være her, de er født her. Galskapen ligger i at det norske samfunnet nører oppunder terror og islamisme ved å finansiere 207 moskeer i Norge.

Første bud er å stenge samtlige moskeer. Jeg regner med at du har lest Lars Akerhaugs bok "Norsk Jihad" dette er en av mange bøker som sier relativt mye om hva som skjer i vårt samfunn. Norge er bygget på det kristne verdier, verdier som er så bra at folk flykter til oss - for å rive grunnlaget ned? (Sammen med Arbeiderpartiet) Vi har bygget vårt harmoniske samfunn opp i fred og fordragelighet, med islam kommer det kun dritt og spetakkel, kvinneundertrykking, tyveri, voldtekter, ran osv.

VI VIL IKKE HA ISLAM I NORGE!

ACAB

18.04.2017 kl.18:01

Det som er utrolig med nordmenn og norge er at våre egne går for lut og kaldt vann mens muslimer blir tatt imot med bøyde nakker og dårlige unnskyldninger. Kristne blir trakassert og latterligjort mens muslimske dårer blir forherliget for sin tro. Det er en fucking joke.

Det pågår en sivilisasjons krig og media og regimet som styrer norge er dine fiender. Innse det først som sist.

Krigen er alt her, påtide du våkner og kjemper.

jente, 16

18.04.2017 kl.20:36

fant bloggen din nå, veldig bra:) liker å lese meningene dine, siden de er så reflekterte!

Shahram Shaygani

18.04.2017 kl.22:03

jente, 16: Hei og tusen takk, flott at du leser de :)

norskgoy

19.04.2017 kl.09:41

Han hadde bilder av Che og Marx, bytte en totalitær ideologi med en annen. Søtt.

Men dette er forsåvidt en gammel regle. Venstresiden i vesten ønsker Usa og den overlegne vestlige kultur død og begravet fordi den baserer seg på individet. Det er en større verdi enn at deres egen ideologi er tradisjonell antireligiøs. Når venstresiden ble stilt opp på rekke og drept over hele midtøsten på 70- og 80-tallet var det et ikke et ord som ble ytret. Så, det store spørsmålet er hvorfor noen antar at venstresiden innehar noe som helst moralsk refleksjon til å gjøre noe annerledes i dag?

Det forundrer meg at man, om man har et ønske at venstresiden skulle ytre seg i dagens tid ikke ser historisk tilbake og ser at det vil man aldri få.

Robert

19.04.2017 kl.10:11

"Men, hvor er demonstrasjonene, protesttogene og støtteerklæringene når sekulære, ateister eller ex-muslimer blir undertrykt, arrestert, mishandlet og drept? Jeg spør: Hvor er deres støtte?"

Dette vet du selv svaret på, og i tilfelle ikke så står det i koranen.

Islam tåler ikke sannheten, det er åpenbart som en solfylt dag. Derfor må mennesker som taler sannhet slåes i hjel eller skremmes til taushet.

Skulle virkelig ønske att flere muslimer leste Det Nye Testamentet i Bibelen. Hvis ett menneske virkelig av sitt hjerte søker sannhet, så vil de oppdage att den finnes nettopp der.

Jørgen

19.04.2017 kl.11:02

Problemet til muslimer er Islam. Ikke nok med at den setter muslimer opp mot resten av verden, men den setter muslimer mot muslimer. Eneste fornuftige valg en muslim kan ta er å slutte å være muslim...

Khalid Raja

19.04.2017 kl.14:13

Bra at brødrene i Pakistan tar ansvar og sørger for at ære og RESPEKT! blir opprettholdt. Aldri har det vært så viktig å stå imot Vestens gudløse og æresløse proxy-angrep på gode muslimske land som er skikkelig opptatt av ære og RESPEKT! på alle samfunnsområder.

Kjersti Margrethe Adelheid Gilje

20.04.2017 kl.12:13

Meget BRA innlegg av Espeland

Støtter deg i dette

Hundre prosent

Norsk kvinne

23.04.2017 kl.22:14

Mashal Khan

Tausheten fra muslimer forteller alt.At akademikere stod bak drapet,og ikke analfabeter forteller alt om islam og kulturen. Denne gang kan man ikke unnskylde manglende skolering og hjernevasking.Hvorfor er menn som tror på islam så feige og små ? Hvem trenger en "gud" som sprer hat og vold? Den største kraft på jorden er kjærlighet.

Skriv en ny kommentar

hits